Hej,
Här kommer min första del om min resa med EF till Los Angeles tidigare denna sommar. Dessa olika delar kommer läggas upp 1 gång per vecka och jag vet inte än hur många delar det kommer att behövas. Det får vi se med tiden, men jag har räknat med åtminstone 5 delar. Jag kommer att ta bilderna i ordning och berätta lite om vad vi gjorde genom resan. Så självklart startar jag med början av resan...
 
De första dagarna

Del helade började självklart med att vi reste till destinationen. Vi träffades tidigt på Arlanda, där fick jag möta min grupp och min EF-ledare. Vi var 15 studenter från alla delar av Sverige, allt mellan Falun till Malmö. Vi reste sedan vidare till Los Angeles via Amsterdam. 
 
När vi kom fram var vi väldigt trötta, men ändå så överlyckliga över att vara i drömmarnas stad - Los Angeles. Efter det fick vi träffa några av våra lokala EF-ledare och senare våra värdfamiljer. Våra värdfamiljer bodde på olika ställen runt om Los Angeles. Jag bodde i Malibu, där även skolan som vi gick i låg. 
 
Los Angeles Internationella flygplats (LAX)
 
Dagen efter var det dags för att gå första dagen i skolan. Vi gick i skolan i lokaler som tillhörde Malibus metodistkyrka. Lokalerna var inte enorma, men det gjorde vår sammanhållning ännu starkare. Vi fick även träffa alla andra elever som åkt på samma språkresa som oss - fast från andra länder. De andra studenterna var från Norge, Spanien och Italien, sammanlagt var vi ungefär 90 studenter. Vi hade 5 olika lärare som vi blev tilldelade - beroende på ens engelskakunskaper.
 
USAs flagga utanför Pepperdine University i Malibu
 
Griffith Park & Hollywoodskylten

Senare under samma vecka besökte vi Griffith Park som är beläget i Los Angeles. Från parken har man en fantastisk utsikt över hela Hollywood och centrala Los Angeles. När vi var i Griffith Park, besökte vi dessutom det kända observatoriet Griffith Observatory. 
 
Griffith Observatory i Griffith Park, Los Angeles
 
Utsikt över Los Angeles från Griffith Park
 
Hollywoodskylten från Griffith Park
EF, EF Ambassador Sweden, EF Education, EF Språkresor, EF Sverige, Education First, Los Angeles,

Kommentera

Publiceras ej